Alla inlägg av Martin

Nya rekord på måndagstävlingen

Säsongens första måndagstävling har gått av stapel och alla tävlande slog nya rekord. Distanserna som kördes var 111 respektive 500 meter.

Viktor och Lovisa gjorde premiär och körde båda två fantastiskt snabbt. I övrigt så var det vissa resultat som stack ut lite extra. Fanny körde för första gången under 20 sekunder på 111 meter och Mirelle sänkte sitt personbästa från dryga 71 till 37,2 sekunder. Kajsas supertid på 500 meter och Hannas kämpainsats på samma distans med stukad fot var också lite utöver det vanliga.

Fullständig resultatlista kommer inom kort.

Rekordslakt sista måndagen

Sista måndagsträningen för säsongen var det dags för alla att visa vad de hade lärt sig. Efter uppvärmningen var det dags att för första gången tävla i stafett. Träningen under året hade gett resultat och loppet blev väldigt spännande.

Förutom att alla regler följdes i stafetten så körde dessutom alla väldigt fort och åkarna lovade Martin och Lina att om de bara fick chansen så skulle alla slå rekord på 111 meter. Alla åkarna fick ställa upp och köra en och en mot klockan och det fantastiska inträffade att de en efter en körde i mål på mycket snabba tider. När resultaten summerats visade det sig att alla 13 hade nya personbästan och tillsammans hade de sänkt sina tider med två minuter.

Avslutningsvis fick alla medalj, saft och kanelsnäckor.

Resultaten hittas här

och bild på alla duktiga deltagare finns här